مشاوره و معرفی

معرفی لوازم یدکی هیوندای سانتافه

در دهه گذشته، صنعت خودروسازی با تقدیری بی‌نظیر از پیشرفت‌های فناوری بهره‌مند شده است. یکی از نمونه‌های جذاب این پیشرفت‌ها، خودروهای شهری چندمنظوره (SUV) می‌باشند که به عنوان گزینه‌های محبوب برای افراد فعال و خانواده‌ها شناخته می‌شوند. در این زمینه، خودروی هیوندای سانتافه به عنوان یکی از پیشتازان این دسته از خودروها ظاهر شده است و با طراحی مدرن، امکانات راحتی و ایمنی برتر، نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.هر خودرویی، برای حفظ عملکرد بهتر و بالاترین سطح ایمنی، نیاز به تعویض و نگهداری لوازم یدکی دارد. در این راستا، بازار لوازم یدکی برای هیوندای سانتافه به عنوان یکی از نقاط حیاتی در این صنعت مطرح می‌شود. از فیلترها و روغن‌های موتور گرفته تا ترمزها و لاستیک‌ها، هر یک از این لوازم یدکی برای حفظ کارایی و ایمنی خودروی هیوندای سانتافه اساسی هستند.
در این مقاله، قصد داریم به معرفی و بررسی انواع مختلف لوازم یدکی هیوندای سانتافه بپردازیم. با در نظر گرفتن اهمیت این لوازم یدکی در حفظ عملکرد بهتر خودرو و افزایش عمر مفید آن، آشنایی با این محصولات امری ضروری برای هر فراگیر علاقه‌مند به این خودرو می‌باشد.

لوازم یدکی هیوندای سانتافه

در لوازم یدکی سانتافه شامل لوازم برقی ، لوازم موتوری ، لوازم جلوبندی و لوازم جانبی می شود . همچنین لوازم موتوری نقش بسیار مهمی در بین قطعات دیگر دارند و دقت در انتخاب این قطعات و توجه به کیفیت آن ها ، تاثیر بسزایی در سرعت ماشین و کاهش استهلاک آن دارد . همچنین لوازم یدکی جلوبندی هیوندای سانتافه ، شامل قطعاتی هستند که وظیفه هندلینگ و تعلیق ماشین در پیچ جاده ها و ناهمواری دست اندازها و جاده ها را برعهده دارند .

پیدا کردن قطعات اصلی و اورجینال لوازم یدکی هیوندای سانتافه ، بسیار دشوار شده است و در صورت پیدا کردن این قطعات ،چون با قیمت بالای به فروش می رسد صاحبان خودرو قطعات دست دوم را انتخاب و خریداری می کنند . که البته این قطعات دست دوم باعث افزایش استهلاک خودرو می شوند . برای تهیه ی قطعات اصلی و صرفه جویی در زمان ، می توانید قطعات لوازم یدکی هیوندای سانتافه را از فروشگاه مرکز یدک خریداری کنید .

انواع لوازم موتوری هیوندای سانتافه

فیلتر روغن فلزی سانتافه

فیلتر روغن فلزی جنیون پارت دارای جنسی فلزی است . این فیلتر روغن را بیشتر خودروهای هیوندا و کیا دارند . که در کشور ایران به (فیلتر روغن سونتا 4 سیلندر مشهور است و با بالاترین کیفیت و داشتن بهترین مواد اولیه ، تضمین کننده ی طول عمر موتور خودرو می شود . بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن جینیون پارت ، همزمان با تعویض روغن موتور خودرو می باشد . تعویض به موفع فیلتر روغن ، باعث بالا رفتن عمر و کارایی و روان بودن موتور خودرو می شود .

کاسه نمد ته میل لنگ سانتافه

کاسه نمد ته میل لنگ هیوندا سانتافه ، یکی از قطعات مهمی که در خودرو قرار دارد ، و در تمامی قسمت های سیستم داخلی خودرو ممکن است وجود داشته باشد . یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کرد ، برای جلوگیری از حرارت زیاد ، روغن کاری کاسه نمد است . کاسه نمد ، از راه عمل پمپ کردن در تماس با لبه از نشتی آن جلوگیری می کند . دما و فشار ، عواملی هستند که می توانند باعث خرابی کاسه نمد شوند . کاسه نمد ، در هر خودرویی سایز و قالبش با خودرو های دیگر متفاوت است ، پس یکی از راه های شناسایی آن سایز آن است .

اویل پمپ اصلی سانتافه

یکی از قطعات اصلی خودرو ها ، اویل پمپ است . اگر این قطعه نباشد ، بازدهی خودرو کاهش می یابد یا ممکن است خودرو دچار مشکل شود . اویل پمپ اصلی سانتافه 2016 در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه قرار دارد . این قطعه به علت عملکرد مناسب ، کنار موتور نصب شده است . کار این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است . آب نداشتن موتور خودر ، رانندگی با سرعت بالا در مدت زمان طولانی ودمای بالا و داغ کردن موتور از علل خرابی اویل پمپ موتوراست .

دسته موتور جلوی سانتافه

دسته موتور جلوی سانتافه

محل نگهداری و جایگاه موتور را، دسته موتور می گویند . پایه ای که گیربکس را ثابت نگه می دارد ، دسته گیربس وآن یکی را ، دسته موتور می نامند . قسمتی از دسته موتور به بدنه یا قاب ماشین وصل می شود ، در این حال قسمت دیگر موتور را ، نگه داری می کند .دسته موتور نه تنها می تواند موتور را در جایگاه خودش ثابت نگه دارد ، بلکه سرو صدای لرزش داخل کابین را هم کم می کند .خرید دسته موتور می تواند ، نقش بسیار مهمی در طول عمر و نگهداری موتور داشته باشد به شما توصیه می کنیم که ، در خرید لوازم یدکی هیوندای اصل دقت کافی به خرج دهید .

شاتون سانتافه

قطعه شاتون اصلی سانتافه 2016 دو سر کوچک وبزرگ دارد . شاتون کوچک مثل یاتاقان عمل می کند و اجازه می دهد بخش انگشتی پیسون از آن گذر کند . جنس داخلی یاتاقان از جنس مس یا برنج است و در تماس با پیسون هستند . قسمت بزرگ شاتون ، یک یاتاقان دو تکه است که میل لنگ در آن می چرخد . شاتون ها با سایز های مختلف به فروش می رسد در در انتخاب سایز و اندازه ی آن توجه کنید .جایگاه آن به طوری است که سر کوچکتر شاتون به پیستون و سر بزرگتر آن به میل‌لنگ وصل می‌شود .

کویل سانتافه

کوئل های شمع هیوندای سانتافه ، سیم پیچ های القایی هستند که در سیستم جرقه زنی خودرو قرار می گیرند و باعث ایجاد جریان برق با ولتاژ بالا می شوند . وظیفه ی کلی کوئل سانتافه ، تامین برق کلی برای جرقه زدن و احتراق بنزین است .گرما و فشارجریان برق در اثر گذر زمان منجر به سوختن و خرابی این قطعه می شود . با این حال کویل سانتافه 2008 ، با دارا بودن عایق حرارتی و آلیاژ به کار رفته در این قطعه از جنس آلومینیوم است . کارکرد طولانی مدت و استفاده از کویل های نامرغوب ، عملکرد نادرست باتری منجر به خرابی کوئل سانتافه می شود .

میل لنگ سانتافه

میل لنگ سانتافه

مکانیزم فعالیت میل لنگ به این شرح است که ، مخلوط سوخت و هوا در سیلندر موتور مشتعل میشود و انرژی تولید شده به سمت پیستون هدایت میشود و سپس ، یک میله به سمت میل لنگ رانده میشود و یک حرکت چرخشی ثابت را ، به دور محور آن ایجاد میکند .سپس سمت دیگر محورشروع به حرکت در جهت مخالف کرده و پیستون بعدی رابه داخل سیلندر پایین میبرد ، در نتیجه حرکت چرخشی این قطعات منجر به چرخش در میل لنگ میشود . حرکت رفت و برگشتی به چرخش تبدیل میشود و گشتاور به قرقره زمانبندی منتقل میشود . بطور کلی عملکرد قطعات موتور مانند پمپ آب ، پمپ روغن ، ژنراتور و سایر اتصلات چرخشی به میل لنگ وابسته است . لرزش غیر عادی ، صدای غیر عادی ، اختلال در روشن شدن موتور، اختلال در سیستم قدرت ، افزایش مصرف سوخت از عوامل خرابی میل لنگ سانتافه است .برای خرید میل لنگ باید توجه زیادی به کیفیت و اوجینال بودن محصول داشته باشید .

واشر سرسیلندر سانتافه

جایگاه واشر کامل سانتافه سرسیلندر در موتور بین سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد . وظیفه آن تکامل فرایند کامل بین سیستم‌های مختلف روغن رسانی، آب، و احتراق موتور است. واشر سرسیلندراز جنس ، پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس است. این قطعه از خروج گاز از محفظه احتراق ، نشت آب از کانال‌های آب و نشت روغن از کانال‌های روغن محافظت وجلوگیری می‌کند.

جمع بندی

امروز در کشور ما ، خرید قطعات اورجینال خودرو های وارداتی کاری بسیار دشوار بوده و به علت وجود قطعات دست دوم با قیمت پایین تر در بازار فروش ، بسیاری از صاحبان خودرو های وارداتی اقدام به خرید می کنند ، که این موضوع باعث آسیب رساندن به خودروی آن ها می شود . صاحبان این خودروها می توانند برای صرفه جویی در زمان خود و خرید قطعات مورد نیاز با پایین تریین قیمت ، برای خرید تمامی لوازم موتوری هیوندای و یا خرید محصولات جینیون پارت به صورت اصل با گارانتی و ضمانت اورجینال بودن کالا از فروشگاه اینترنتی مرکز یدک خریداری کنید .

 سوالات متداول

لوازم یدکی هیوندای اصل را از کجا خریداری کنیم ؟

برای خرید تمامی لوازم موتوری هیوندای و یا خرید محصولات جینیون پارت به صورت اصل با گارانتی و ضمانت اورجینال بودن کالا از فروشگاه اینترنتی مرکز یدک خریداری کنید .

چه عواملی باعث خرابی میل لنگ می شود ؟

لرزش غیر عادی ، صدای غیر عادی ، اختلال در روشن شدن موتور، اختلال در سیستم قدرت ، افزایش مصرف سوخت از عوامل خرابی میل لنگ سانتافه است .

کوئل سانتافه چه کارکردی دارد ؟

وظیفه ی کلی کوئل سانتافه تامین برق کلی برای جرقه زدن و احتراق بنزین است . کارکرد طولانی مدت و استفاده از کویل های نامرغوب ، عملکرد نادرست باتری منجر به خرابی کوئل سانتافه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *