مشاوره و معرفی

چک لیست خودرو قبل از سفر نوروزی

اگر قصد سفرهای نوروزی با خودرو شخصی خود را دارید ،  ایجاد چک لیست خودرو قبل از سفر نوروزی مهم ترین کاری است که باید انجام دهید . خودرو از قطعات ریز و درشت زیادی تشکیل شده است که برای سفر در زمان طولانی ماشین قبل سفر باید در بهترین حالت خود باشد تا در مسیر سفر اختلالی ایجاد نکند . چکاپ ماشین 1 الی 2 روزقبل از مسافرت حتما باید توسط تعمیرکار یا مکانیک حرفه ای انجام شود . مکانیک های حرفه ای به راحتی می توانند به شما در حل مشکلات ماشین کمک کنند . ما در ادامه این مقاله به شما کمک می کنیم که یک چک لیست کامل برای بررسی خودروی خود داشته باشید .

چک لیست بررسی خودرو

چک لیست خودرو قبل از سفر نوروزی ، یک لیستی از موارد بسیار مهم و حیاتی است که باید آن را داشته باشید و با استفاده از آن خودرو خود را مورد برسی قرار دهید ، و اگر مشکلی داشت آن را رفع کنید . مواردی که در چک لیست باید به آن توجه کرد شامل :

  1. بررسی وضعیت روغن موتور و میزان آب موجود در آن
  2. بررسی نوع کارکرد ترمز و لنت ترمز
  3. چک کردن لاستیک و یا تایرماشین
  4. چک کردن سیستم تعلیق
  5. بررسی گیربکس یا جعبه دنده
  6. بررسی سیستم تهویه
  7. بررسی باتری و سیستم شارژ
  8. چک کردن رادیاتور خودرو

قبل از مسافرت چه مواردی در خودرو را باید بررسی کنیم ؟

قبل از مسافرت چه مواردی  در خودرو را باید بررسی کنیم ؟

 

بررسی رادیاتور و سالم بودن آن

خنک نگه داشتن اجزای داخلی موتور از اهمیت بالایی برخوردار است . مایع خنک کننده یا خنک کن روغن اصلی توسان می تواند در مدت زمان طولانی که در حال حرکت هستند اجزای داخلی موتور را خنک نگه داشته و از جوش آوردن خودرو جلوگیری کند . این مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث جوش آورن خودرو می شود ، لذا اگر آب رادیاتور کاهش پیدا کند ، خودروی شما آسیب می بیند . پس حتما قبل از سفر میزان خنک کننده و ضد یخ را در رادیاتور بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید .

بررسی روغن موتور خودرو

قبل از مسافرت و راهی شدن در جاده های پر پیچ و خم ، حتما روغن موتور خودرو را چک کنید و از مقدار موجود و کیفیت روغن موتور اطمینان حاصل کنید . در صورت کم بودن با روغن موتور جدید آن را جایگزن کنید ، زیرا نقش بسیار مهی در خودرو ایفا می کند . بهترین زمان تعویض روغن موتور ماشین تقریبا هر 5 تا 10 کیلومتر است که البته این موضوع بستگی به ، برند و کیفیت روغن موتور خریداری شده دارد . بنابرین حتما قبل از مسافرت به دلیل مسافت طولانی روغن موتور خود را خریداری کنید و به صورت زاپاس همراه خود داشته باشید .

بررسی لاستیک یا تایر خودرو

 بررسی لاستیک یا تایر خودرو

چرخ های ماشین جزو مهم ترین نکاتی است که قبل مسافرت باید چک شود . در صورت کم باد بودن یا پر باد بودن تایرها ، هر دو می توانند باعث بروز مشکل برای راننده شوند . تنظیم بودن باد لاستیک های ماشین موجب کنترل بهتر و فرمان پذیری خودرو در سرعت بالا و در پیچ و خم های آن در جاده می شود . لاستیک زاپاس را فراموش نکنید که در صورت نیاز برای دیسک چرخ عقب اصلی اسپورتیج و دیسک چرخ جلو هیوندای وراکروز، با خود همراه داشته باشید وحتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید .

بررسی سلامت باتری خودرو

در بخش برقی ماشین ، باتری خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . نشانگر سلامت باتری با رنگ های (سبز: سالم، سیاه یا قرمز: نیاز به شارژ، سفید: خراب) به روی باتری نشان داده می شود . باید حتما از میزان شارژ باتری و خراب نبود آن اطمینان حاصل کرده و بعد راهی سفر طولانی مدت شوید . در زمان خاموش بودن خودرو ، برق باتری باید 12/6 ولتاژ باشد و در زمان روشن بودن بین 13/7 و 14/7 باشد .

چراغ های جلو وپشت خودرو را چک کنید

"</figure

در واقع چراغ های خودرو برای دید کافی راننده در تاریکی شب و کمتر کردن خطر تصادف ، بسیار نقش مهمی دارد . چراغ جلو سانتافه و عقب و چراغ ترمز و راهنما و مه شکن از موارد مهمی است که باید از روشن شدن آن ها مطمئن شویم . اگر چراغی سوخته بود حتما باید تعویض شود زیرا سوختگی چراغ خودرو می تواند اتفاقات نا خوشایندی را در مسافرت رقم بزند

بررسی کارکرد برف پاک کن و شیشه شور خودرو

در جاده به دلیل تغییر شرایط آب وهوایی مخصوصا باران و برف ناگهانی ممکن است شما را شکه کند . پس حتما سلامت برف پاک کن خود را چک کنید و ازسلامت آن مطمئن شوید .همینطور سلامت گرمکن شیشه عقب بسیار مهم است تا در صورت بخار کردن شیشه بتوان از آن استفاده کنید .

وسایلی که در سفر به آن نیاز دارید چه چیز هایی هستند ؟

  • چراغ قوه
  • لوازم یدکی
  • پاوربانک
  • پتو و لباس گرم
  • داشتن کپسول آتش نشانی
  • زاپاس تایر و لاستیک ماشین
  • مسیریاب مناسب برای نشان دادن مسیر درست
  • داشتن اغذیه و بطری آب

جمع بندی

ما در این مقاله به شما کمک کردیم تا بتوانید یه چک لیست خودرو قبل از سفر نوروزی برای خود فراهم آورید و در صورت ، برخورد کردن با مشکلی در خودرو، شما می توانید برای خرید لوازم برقی خودروهای خارجی و خرید لوازم یدکی کیا ، به راحتی با صرفه جویی در زمان ، با بهترین قیمت و با داشتن گارانتی ضمانت کیفیت و اصل بودن قطعات خود را ، از فروشگاه اینترنتی مرکز یدک خریداری کنید .

سوالات متداول

چگونه می توانیم یک چک لیست خودرو داشته باشیم ؟

بررسی خودرو قبل از سفر ، یک لیستی از موارد بسیار مهم و حیاتی است که باید آن را داشته باشید وبا استفاده از آن خودرو خود را مورد برسی قرار دهید ، و اگر مشکلی داشت آن را رفع کنید .

بهترین موقع برای تعویض روغن موتور چه زمانی است ؟

بهترین زمان تعویض روغن موتور ماشین تقریبا هر 5 تا 10 کیلومتر است که البته این موضوع بستگی به ، برند و کیفیت روغن موتور خریداری شده دارد . بنابرین حتما قبل از مسافرت به دلیل مسافت طولانی روغن موتور خود را خریداری کنید .

لوازم یدکی اصل را از کجا بخریم ؟

شما می توانید برای خرید لوازم برقی خودروهای خارجی وخرید لوازم یدکی هیوندای ، به راحتی با صرفه جویی در زمان ، با بهترین قیمت و با داشتن گارانتی ضمانت کیفیت و اصل بودن قطعات خود را ، از فروشگاه اینترنتی مرکزیدک خریداری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *