مشاوره و معرفی

تفاوت برند موبیس با جینیون پارت

اولین قدم برای افزایش بازده خودرو استفاده از بهترین لوازم یدکی موجود در بازاراست. در این اقدام ،اولین برندی که ما را در لوازم یدکی خودروهای هیوندای و کیا به خودش جلب میکند برند جینیون پارت وبرند موبیس است. مشتری بعد از شنیدن اسم دو برند جینیون پارت و موبیس برایش سوال میشود که چه تفاوتی بین این دو برند وجود دارد که این دو را از هم متمایزمیکند؟!

برای اینکه تفاوت بین این دو برند را بدانیم، درقدم اول باید کشور تولید کننده ی آن ها را بشناسیم . تولید کننده اصلی برند جینیون پارت و موبیس کشور کره جنوبی است.جالبی داستان به اینجا میرسد که این دوبرند جهانی برخلاف فکر عموم مردم با هم هیج تفاوتی ندارند و هردو برند کاملا یکسان هستند .تنها تفاوتی که بین این دو برند وجود دارد،کشورهای وارد کننده ی آن ها هستند که باعث تغییر اسم برند موبیس به جنیون پارت میشود.اما طبق ادعای کارخانه موبیس ، قطعات  صادراتی 5 تا 10 درصد کیفیت بالاتری دارند.وقتی قطعات اصلی از تولیدکننده اصلی یعنی کشور کره جنوبی خریداری می شود ،به نام برند موبیس وارد کشور میشود.اما اگر این قطعات از کشور امارات خریداری شو،د به نام برند جینیون پارت به کشور حمل وارد میشود.

شایعه تقلبی بودن محصولات برند موبیس

موضوع بعدی که مطرح میشود موضوع شایعه‌ی تقلبی بودن محصولات برند موبیس هست.علت به وجود آمدن این مسئله در ایران این است که واردات از کشور کره جنوبی بسیار دشوار و هزینه براست و واردات از کشور امارات بسیار راحتر و کم هزینه تر بوده و فروشنده برای بالا بردن فروش محصولاتش، بامسئله تقلبی بودن موبیس فروش محصولش را با برند جینیون پارت راحت تر میکند.

تفاوت قیمت قطعات برند موبیس با جینیون پارت

شرکت های هیوندا و کیا در کره ی جنوبی برای رقابت با برندهاوشرکت های غول صنعت خودروسازی ژاپن ،سیاست های خوبی برای فروش قطعات خود استفاده کرده اند. این سیاست های قوی باعث فروش بالای خودروهای این شرکت در سرتا سرجهان و مخصوصا کشور ایران میشود .این شایعه بین مردم هست ،که برند موبیس بسیار ارزانتر از جینیون پارت است. این “شایعات درست نیست اما اشتباهم نیست “به علت همین سیاست های قوی که در بالا ذکر کردیم، این شرکت ها قطعات خود را به قیمت های متفاوت و با نام دو برند متفاوت وارد بازارفروش میکنند و این موضوع باعث ترقیب خریدارکننده میشود .درخیلی مواقع، موبیس حتی گرانترازجینیون پارت است. واین مسئله وابسته به قطعاتی است که برای فروش گذاشته میشنوند اما در کل فروش موبیس به دلیل فاصله ی مکانی زیاد کره جنوبی برای کشورما بسیار گرانتراز خریداری از امارات میباشد و مسئله مهم تراین است که، بسیاری از قطعات دارای برند موبیس نیستند، یعنی فقط و فقط تنها راه تهیه آنها برند جنیون پارت از امارات می باشد.

راهکارهای تشخیص اصل و اورجینال بودن قطعات موبیس و جینیون پارت

از علامت های اصلی برند جینیون پارت و موبیس میتوان به علامت های زیر اشاره کرد:

  • چاپ برند آبی رنگ برای محصولات هیوندای وچاپ برند قرمز برای محصولات کیاموتورز
  • هولوگرام برند جینیون پارت
  • شماره سریال محصول
  • کد فنی اختصاصی قطعه
  • بارکدماتریسی (QR)

گواهینامه اعتبار و تضمین کیفیت برند جینیون پارت وموبیس

برند جینیون پارت،تاکید زیادی بر تضمین کیفیت خود دارد ،به همین دلیل قطعات این برند بارها مورد ازمایش قرار میگیرد. که ازاستاندارد بودن قطعات اطمینان حاصل شودو بعد ازآن وارد بازارفروش میشود. جنیون پارت به دلیل تعهد خود به دریافت گواهینامه های ISO و سایر گواهینامه های کیفیت مشهور است وبه مشتریان خود کیفیت را تضمین میکند.

برند موبیس هم به دلیل تعهد خود به تولید قطعاتی با کیفیت OEM مشهور است . با قوانین سختگیرانه خود از تضمین کیفت و استاندار بودن قطعات اطمینان حاصل میکند . این تضمین کیفیت،برای مشتریان شرکت های هیوندا و کیا بسیار تحسین برانگیز و مشوق آن ها، برای خریداری خودرو از این دو شرکت بزرگ است.

حرف آخر

در دنیای پیچیده قطعات خودرو جینیون پارت و موبیس هرکدام چالش های خود را دارند اما در نتیجه این چالش ها تفاوت چندانی باهم ندارند . علت آن سیاست های شرکت های هیوندا وکیا برای فروش بیشترخودروها وقطعات خود است. اگر شما قصد خرید محصولات جنیون پارت را دارید میتوانید این محصولات را از نمایندگی اصلی این برند فروشگاه مرکز یدک با بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن خریداری کنید .

تفاوت بین برند جینیون پارت و موبیس در چیست؟

این دو برند کاملا یکسان هستند اما تنها تفاوت آن ها کشور واردکننده موبیس و جینیون پارت است. که همین علت باعث تفاوت قیمتی این دو برند میشود.

قیمت جینیون پارت چه فرقی با موبیس دار؟

این مسئله به قطعات مربوط میشود. بعضی قطعات موبیس، بسیار گرانترازجینیون پارت است و بالعکس . مسئله بعدی واردات از کره جنوبی به ایران باعث بالاتررفتن هزینه ها میشود . اما واردات ازامارات درواقع باعث کاهش هزینه میشود به دلیل مسافتی که آن ها به کشورایران دارند.

قطعات جینیون پارت و موبیس را از کجا بخریم؟

این قطعات را با راحت ترین وکم هزینه ترین راه ممکن میتوانید از مرکز یدک تهیه وخریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *