مشاوره و معرفی

گزارشی از نمایشگاه خودرو ژنو موتور 2023 در قطر:

GENEVA INTERNATIONAL MOTOR SHOW-DOHA

دنیای خودرو از طریق نمایشگاه های بین المللی مختلف شاهد میراثی از نوآوری، برتری طراحی و پیشرفت های تکنولوژیکی بوده است. این نمایشگاه مشهور که دهه‌ها است نشان خود را در تقویم جهانی خودرو حک کرده، به عنوان یک پلتفرم جهانی برای طراحی و خلاقیت در صنعت ماشین ها شناخته می شود که هر دوسال یک بار جدیدترین مدل‌های خودرو و فناوری‌های روز را به نمایش می‌گذارد، ، در این مقاله سفری را آغاز می کنیم به نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو۲۰۲۳، مرکز نوآوری و ویترینی از درخشان‌ترین ایده‌های جهان خودرو در قطر. با ما همراه باشید.

تلفیقی از نظم و ظرافت سوئیس و جاه طلبی قطر:

نمایشگاه خودرو ژنو مهم ترین نمایشگاه خودرویی جهان است. امسال برای اولین بار در در اقدامی جسورانه ، دامنه خود را به بازار پر جنب و جوش و به سرعت در حال تحول خودرو در خاورمیانه گسترش داده است. قطر، کشوری که به دلیل لوکس بودن و علاقه‌ی فزاینده‌اش به فناوری‌های پیشرفته شناخته می‌شود. پس‌زمینه‌ای مناسب برای یک ویترین خودرویی تمام عیار در کلاس جهانی ارائه می‌کند. این نمایشگاه یک اسپین آف از نمایشگاه ژنو می باشد و قرار است هر دوسال یک با در دوحه برگزار گردد. همینطور امسال حدود ۳۰ برند از بزرگ ترین نام های صنعت خودرو سازی برای عرضه جدید ترین محصولاتشان گرد هم آمده اند.

 

تویوتا، پادشاه داکار:

برند‌های ژاپنی از گذشته‌های دور تا به امروز در کشور‌های عربی محبوب بوده‌اند. خودرو‌هایی همچون نیسان پاترول، تویوتا لندکروزر، تویوتا پرادو و تویوتا هایلوکس که در بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار محبوب هستند تویوتا مخصوصا، لندکروزر برای کشور های عربی همان چیزی است که رنو کلیو برای فرانسه است: خودرویی نمادین که چندین نسل را در بر می گیرد.پس بی شک تویوتا در طول این رویداد یک سری ویژه از 4×4 خود را به نام تویوتا لندکروزر 10th Victory ارائه می کند. لندکروزر 10th Victory Edition برای جشن دهمین پیروزی لندکروزر در مسابقات مختلف رالی از جمله داکار معرفی شده است. همراه با نسخه 10 ویکتوری، تویوتا همچنین چند خودرو دیگر از خط تولید خود را به نمایش گذاشت که شامل خودروی الکتریکی سلول سوختی Mirai، سوپرا و کوپه 86 و هایلوکس موتور(one-GR) شدند.

باکس کیا موتور خودرویی پاک به نام EV9:

کیا در غیاب هیوندا توانست با رونمایی از SUV الکتریکی EV9 برای منطقه خاورمیانه ادامه می دهد.همراه با EV9، کیا همچنین EV5 Concept، EV6 و چند خودروی دیگر الکتریکی را در نمونه کار خود در نمایشگاه بین‌المللی ژنو در قطر به نمایش گذاشت. این خودرو یک SUV فول سایز است که دارای طراحی باکسی است. مدل استاندارد این خودرو دارای یک دیفرانسیل عقب همراه با یک باتری 76.1 کیلووات ساعتی با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است. انتظار می رود با هر بار شارژ، مسافتی درحدود ۳۵۰ کیلومتر را طی نماید. نکته بسیار جذاب در باره این خودرو این است که صندلی های عقبی قابلیت تنطیم و حتی تغییر جهت صندلی را دارند.

لازارت سازنده موتور های عجیب:

لازارت به ساختن انواع موتور سیکلت ها با فناوری های عجیب معروف است، با یک درون به این نمایشگاه قدم گذاشته. این وسیله به شکلی طراحی شده که هم میتواند به صورت یک موتور سیکلت در بیاید و در عین حال میتواند به یک درون به پرواز در بی آید. لودوویک لازارت، مهندسی که این موتورسیکلت پرنده را طراحی کرده است، ادعا کرده LM 847 یک موتورسیکلت کارآمد در جاده نیز است. او موتورسیکلت برقی خود را به عنوان یک موتورسیکلت برقی در جاده ها و یک پهپاد برای پرواز معرفی می‌ کند.

تلاش چری برای رقابت پایاپای:

شرکت چری و زیر مجموعه ها یش حضور پررنگی در ژنو موتور ۲۰۲۳ داشتند. این نشونه ای است از تمرکز کمپانی های چینی برای آن که سهمی از بازار ارزشمند خودرو های خاورمیانه را ازآن خود کنند. پرچم دار چری در این نمایشگاه تیگو ۸ پرو هیبریدی یک SUV فول سایز و دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی است که از ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی استفاده می کند. موتور 1.5 لیتری توربو بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی PMS با باتری 19.27 کیلووات ساعتی کار می کند. پیشرانه هیبریدی پلاگین حداکثر 320 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر تولید می کند و دارای برد الکتریکی خالص 75 کیلومتر است. این SUV دارای 9 حالت رانندگی است که طیف وسیعی از انتخاب ها را به راننده می دهد.

 

لانزادور،لامبورگینی تماما برقی:


لامبورگینی اولین کراس اوور SUV تمام الکتریکی خود را به نمایش گذاشت، Lanzador که اولین نمایش منطقه ای خود را در نمایشگاه موتور نشان می دهد. انتظار می رود لانزادور تا سال 2028 به واقعیت تبدیل شود و عرضه شود. با این حال، فرم مفهومی با طراحی زیبای ایتالیایی و نوید توسعه بیش از 1300 اسب بخار، توجه همه را به خود جلب کرد. ویژگی مهم در طراحی ظاهری گاو وحشی الکتریکی لامبورگینی این است که طراحی این خودرو به صورت آیرودینامیک است تا در مقابل هوا مقاومت کمتری نشان دهد.

 

بی ام دابلیو به سمت الکتریکی شدن:


خودروساز آلمانی، طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی خود که ازجمله مهم ترین آن ها مدل XM و مدل های I7 و I5 در GIMS Qatar 2023 به نمایش گذاشت. با این حال، نقطه برجسته غرفه بی ام دابلیو، نمایش شاسی بلند هیبریدی بنزینی XM Label Red بود. XM label red که از طراحی خاصی برخوردار است و به عنوان یک SUV پلاگین هیبرید قدرتمند، نقش مهم ترین محصول ب ام و را در این نمایشگاه بازی می کند، با خطوط قرمز رنگ در جای جای خود، نمایشی خشونت بار از یک خودروی قدرتمند را به مخاطبان ارائه می دهد تا تماشاگران را مجذوب قدرت طراحان و مهندسان ب ام و کند.

شگفتی ساز نمایگاه:

از شگفتی های این نمایشگاه میتوان به کانسپتی از یک خودروی سوپر اسپرت از کشور افغانستان است. این خودرو در بین برند های مطرح حاضر نظر همگان را بیشتر به خود جلب کرده است. این خودرو نشان دهنده ورود افغانستان به دنیای رقابتی خودرو است. بد نیست بدانیم سیمرغ یک کانسبت است. همچنین با یک موتور کوچک 2 لیتری کرولا در زیر کاپوت به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *